FANDOM

Duke Nukem Forever Logo.jpg

Duke Nukem Forever Logo

Maj, 1996Edytuj

Wersja 1.3d gry Duke Nukem 3D (Retail) zostaje dostarczona do sklepów na całym świecie. Duke Nukem 3D jest wielkim sukcesem, który dla wielu definiuje całą generację gier. W siedzibie 3D Realms koło Dallas w Teksasie natychmiast rozpoczęto dyskusje nad wyglądem i głównymi założeniami kolejnej części gry.

Czerwiec, 1996Edytuj

Prace nad Duke Nukem 4Ever, dwuwymiarową platformówką produkowaną przez Keitha Schulera zostają wstrzymane na rzecz podwyższenia priorytetu dla dodatków do Duke Nukem 3D i dla jego sequela.

Czerwiec, 1996Edytuj

GT Interactive nabywa prawa do wydania Duke Nukem Forever zawierając umowę licencyjną z 3D Realms.

Grudzień, 1996Edytuj

3D Realms kupuje licencję na i na silnik Quake 1, który zastępuje stary silnik gry Build w Duke Nukem Forever. Większa część zespołu odpowiedzialnego za stworzenie Duke Nukem 3D, na czele z głównymi deweloperami, Toddem Reploglem i Allenem H. Blumem III rozpoczyna pracę z nowym silnikiem, zapoznając się z jego możliwościami.

Kwiecień, 1997Edytuj

Duke Nukem Forever zostaje oficjalnie zapowiedziany przez 3D Realms, z zamiarem wydania go w 1998 roku. Jednocześnie, 3D Realms ogłasza, że DNF będzie działać na silniku Quake 2.

Maj, 1997Edytuj

Randy Pitchford i Brian Martel, założyciele Gearbox Software, opuszczają 3D Realms by pomóc utworzyć Rebel Boat Rocker, a później Gearbox Software.

Listopad, 1997Edytuj

Duke Nukem Forever pojawia się na okładce magazynu PC Gamer. W środku znajdują się pierwsze screenshoty jakie kiedykolwiek zostały opublikowane.

Maj, 1998Edytuj

Podczas Electronic Entertainment Expo przedstawiono publicznie pierwszy trailer Duke Nukem Forever.

Czerwiec, 1998Edytuj

3D Realms ogłasza zmianę silnika Duke Nukem Forever na Unreal Engine.

Marzec, 1999Edytuj

3D Realms ogłasza, że Megadeth nagra cover Grabbag do Duke Nukem Forever.

Listopad, 1999Edytuj

Do kiosków trafia PC Gamer z osławionym artykułem przewodnim pod tytułem "Miss Me?" na temat Duke Nukem Forever. W środku znajduje się duża ilość nowych screenshotów pokazujących jak gra prezentuje się na nowym silniku graficznym.

Grudzień, 1999Edytuj

GT Interactive, wydawca gier z serii Duke Nukem zostaje wykupiony przez Infogrames. W ramach transakcji przekazane zostają prawa wydawnicze do Duke Nukem Forever.

Maj, 2000Edytuj

Gathering of Developers, wydawca składający się wyłącznie z deweloperów (do którego należał również 3D Realms) zostaje wykupiony przez Take-Two Interactive.

Grudzień, 2000Edytuj

Gathering of Developers ogłasza, że spółka nabyła prawa wydawnicze do wyczekiwanego od dawna Duke Nukem Forever. Take-Two Interactive nabywa również prawa do wszystkich dotychczas wydanych gier z serii Duke Nukem, oraz pewnych przyszłych projektów.

Maj, 2001Edytuj

Na E3 2001, z okazji dziesiątej rocznicy serii, zostaje pokazany trailer Duke Nukem Forever. Jest on uważany za jeden z najlepszych trailerów gier wideo jaki kiedykolwiek powstał.

Wrzesień, 2004Edytuj

3D Realms ogłasza, że Meqon Game Dynamics został wybrany na nowy system obsługujący fizykę w grze Duke Nukem Forever.

Sierpień, 2006Edytuj

Shacknews potwierdza plotki, że duża cześć pracowników opuściła 3D Realms. Większość z nich przeniosła się do Gearbox Software, którego siedziba również znajduje się w obszarze Dallas.

Lipiec, 2007Edytuj

Słynne wideo "Ventrilo Harassment" w którym użyto głosu Duke’a Nukema by dręczyć graczy w grze on-line pojawia się na YouTube i zostaje odtworzone ponad 6 milionów razy.

Grudzień, 2007Edytuj

Shacknews przedstawia pierwszy od ponad 6 lat zwiastun Duke Nukem Forever. Zawarto w nim krótkie urywki pochodzące bezpośrednio z gry.

Wrzesień, 2008Edytuj

Użytkownicy odkrywają możliwość odblokowania screenshotów z Duke Nukem Forever w reedycji gry Duke Nukem 3D.

Grudzień, 2008Edytuj

3D Realms przedstawia społeczności graczy ostatni oficjalny screenshot z Duke Nukem Forever.

Maj, 2009Edytuj

Informacja o tym, że 3D Realms zwolniło zespól odpowiedzialny za tworzenie Duke Nukem Forever pojawia się na stronach internetowych zajmujących się tematyką gier wideo.

Maj, 2009Edytuj

Między Take-Two Interactive i 3D Realms dochodzi do sporów prawnych w kwestii dotyczącej praw do tworzenia i wydawania gry.

Czerwiec, 2009Edytuj

Gearbox i 3D Realms rozpoczynają negocjacje dotyczące umowy zakupu aktywów dla serii Duke Nukem i gry Duke Nukem Forever. Umowa handlowa zostaje zawarta i wykonana około pól roku później w wyniku czego prawa do gry i marki stają się własnością Gearbox Software.

Czerwiec, 2009Edytuj

Kilku byłych pracowników 3D Realms oraz parę nowych osób tworzy Triptych Games.

Lipiec, 2009Edytuj

Triptych Games zawiera umowę z 3D Realms podejmując się ukończenia kampanii dla jednego gracza w Duke Nukem Forever.

Sierpień, 2009Edytuj

Ostateczny scenariusz do Duke Nukem Forever zostaje napisany w Triptych i zatwierdzony przez 3D Realms. Triptych zaskakuje Jona St. Johna - sławnego angielskojęzycznego aktora głosowego, który wcześniej udzielił głosu postaci Duke'a - telefonem o treści: "Piekło w końcu zamarzło."

Listopad, 2009Edytuj

Prace nad kampanią dla jednego gracza w Duke Nukem Forever zostają zakończone.

Grudzień, 2009Edytuj

Gearbox i 2K Games zaczynają renegocjacje umowy wydawniczej dla Duke Nukem Forever. Umowa handlowa zostaje podpisana i wykonana około pół roku później wraz z 2K Games i Take-Two Interactive, zapewniając im długoterminowe prawa wydawnicze do Duke Nukem.

Styczeń, 2010Edytuj

Triptych Games zamyka wersje gry dla jednego gracza i rozpoczyna negocjacje z Gearbox Software.

Luty, 2010Edytuj

Triptych przenosi się do biura Gearbox w Bank of America Tower znajdującego się w Plano w Teksasie i rozpoczyna prace u boku Gearbox i Piranha by pomóc stworzyć konsolowy port Duke Nukem Forever, dodać multiplayer oraz wykonać ostatnie szlify w grze.

Maj, 2010Edytuj

Take-Two i 3D Realms dochodzi do porozumienia w sprawie sporów sądowych z poprzedniego roku.

Wrzesień, 2010Edytuj

Gearbox Software i 2K Games zaskakują publiczność pokazując pierwszą grywalną wersje Duke Nukem Forever na targach PAX 2010

Wrzesień, 2010Edytuj

Gearbox Software ogłasza publicznie, ze nabyła prawa do marki Duke Nukem Forever.

Październik, 2010Edytuj

2K Games i Gearbox Software oznajmiają, że każdy kto zakupi Borderlands w edycji Game of the Year, uzyska dostęp do Duke Nukem First Access Club zyskując tym samym wcześniejszy dostęp do dema Duke Nukem Forever.

Grudzień, 2010Edytuj

Duke Nukem Forever ponownie pojawia się w magazynie PC Gamer. Artykuł ukazuje się pod takim samym tytułem jak 11 lat wcześniej - "Miss Me?"

Styczeń, 2011Edytuj

Gearbox Software wyznacza datę 3 maja na dzień premiery Duke Nukem Forever. Prezentuje również pierwszy od 2007 roku trailer Duke Nukem Forever.

Luty, 2011Edytuj

Duke Nukem z pomocą Claptrapa z Borderlands otwiera w Las Vegas tegoroczną galę Interactive Achievement Awards, organizowaną przez Akademię Sztuk i Nauk Interaktywnych. Show prowadzone przez komika Jaya Mohra transmitowane jest na żywo w internecie oraz w telewizji na kanale G4 TV.

Czerwiec, 2011Edytuj

Gearbox Software i 2K Games wydaje pierwsze demo Duke Nukem Forever.

Czerwiec, 2011Edytuj

Gearbox Software, z pomocą Triptych Games, Piranha Games i 3D Realms, wydaje finalną wersje Duke Nukem Forever. Po 15 latach od rozpoczęcia prac nad kontynuacją Duke Nukem 3D, 2K Games dostarcza grę Duke Nukem Forever do sklepów i dystrybucji elektronicznej na całym świecie skąd trafić ma w ręce cierpliwych i oczekujących jej w napięciu graczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki